Apoteket i Kista får en KistaRos

fredag 16 februari 2007 kl 0:04

Receptarierna på Apoteket i Kista är värda en ros. Inte bara för att de var väldigt trevliga mot mig när jag var där sist, utan mest för att de via telefon snabbt följde upp min beställning på en vara som inte längre går att beställa och jagade reda på ett restexemplar bland de övriga apoteken runt om i Stockholm.

Tusen tack för det. Härligt med både snabb och trevlig service.

KistaKategori: Kista, Kista Galleria, Shopping

6 kommentarer till “Apoteket i Kista får en KistaRos”

  1. Aleks:

    Men, borde det inte vara en självklarhet med både snabb och trevlig service?

    Varför är man nuförtiden förvånad när man äntligen får den servicen man betalar för?
    Har vi vant oss till att bli behandlade som tiggare när vi möter ett butiksbiträde?
    Har vi anpassat oss till det att vi ligger ett steg lägre än dom vi faktiskt betalar för tjänster, att vi måste vara snälla och lydiga kunder och om vi kräver vår rätt skall vi ut ur affären eftersom vi ”bråkar”?

    Glaset kan vara halvtomt eller halvfullt men i det här fallet ger jag ris till alla som slutade bry sig om att ge den tjänsten man faktiskt betalar för och ros till alla som istället bryr sig om sina kunder och ger allt för att behålla dom.

  2. KistaChic:

    Aleks: Jo, visst borde det vara en självklarhet. Men jag tycker att de ansträngde sig lite mer än vanligt och man ska faktiskt hylla det som görs bra! Precis som man alltid ska klaga på det som görs dåligt.

    Servicen på Apoteket i Kista brukar absolut inte vara dålig, om ni fick den känslan av mitt inlägg ber jag om ursäkt. Igår blev jag bara otroligt glad över den hjälp jag fick och ville dela med mig.

    (Bara gnäll gör ett tråkigt samhälle! Varför blir man förvånad när man tackar för den servicen man får?)

  3. Aleks:

    Missförstå mig rätt.
    Jag är också nöjd med apoteket i Kista.

    Men, jag tycker att det är en självklarthet att dom ger oss en bra service. Vi har iofs inget alternativ om vi skulle vara missnöjda men mer o mer undviker jag ställen där jag blev missnöjd.

    Alltså, jag visar att jag är nöjd med att fortsätta besöka butiken. :)

  4. behrang:

    jag blir mest nyfiken på vad det är för produkt som inte längre går att beställa – men som du absolut var tvungen att ha?

  5. shankaroon:

    hej jag heter shankaroon och är 17 år gammal fast jag vill jobba på Apoteket när det är helg och jag undra hur det går till ?
    ni akn kontak mig via internet och telefon 076566 xx xx (nr raderat)

  6. KistaChic:

    Hej Shankaroon
    Jag tror du måste ha utbildning för att jobba på Apoteket, men du får kontakta dem direkt och fråga.

Kommentera