Ett mindre lyckat försök till att använda ett lokalt företag
onsdag 17 maj 2006 kl 16:54En morgon i förra vecka hade jag lite extra tid innan ett möte och planerade därför att lämna in två kavajer på lagning och tvättning hos mitt lokala skrädderi/tvätteri. Det är ju suveränt att ha sån service i sitt närområde så jag tog de två kavajerna på armen och knatade iväg.
Men.
Dörren stod på vid glänt och de hade helt klart öppnat för dagen. Men inte en själ fanns i närheten. Jag ropade lite, väntade, gick ut på gatan igen och spanade kring mig, gick in igen, ropade lite högre, knackade i kassadisken och väntade… Men ingen fanns där som ville hjälpa mig. Efter några minuter hörde jag dock en väldigt upprörd röst bakifrån en stängd dörr längst in i lokalen, personal på plats men tydligen upptagen med annat. Så efter ytterligare några minuter gav jag upp att försöka ropa efter kontakt och jag hade inte mer tid på mig att vänta på att det som lät som ett telefongräl skulle ta slut. Att kliva genom hela butikslokalen för att slita upp dörren kändes inte heller alls som ett alternativ.
Och jackorna fick osmidigt nog följa med ända in till city och lämnas in på ett tvätteri bredvid jobbet. Synd, jag hade gärna gynnat en lokalföretagare.
onsdag 17 maj 2006 kl 17:02
Jag tror att jag vet vilken butik du menar. En gång fick jag vänta framför dörren i 15 minuter ca. för att hämta mina grejer. ”Kommer Strax” stod det. Suck…
onsdag 17 maj 2006 kl 20:00
Vilken tur att det finns fler än en kemtvätt i Kista. Testa den nyöppnade nedanför Sciencetower, de har öppningserbjudande med löjligt låga priser.
onsdag 17 maj 2006 kl 20:32
Tack för tipset, cjl. Kemtvätterier är inget jag direkt besöker ofta, men jag såg det nya stället nu i helgen och får försöka testa det någon gång.
torsdag 18 maj 2006 kl 8:21
Det finns i gallerian också! :)
fredag 19 maj 2006 kl 17:20
Hmmm.
Trvligt bemötande ger alltid nöjdare kunder och bättre affärsmöjligheter.
Kanske plats för att rekommendera en kurs ? det är aldrig för sent.