Blområd utan råd

tisdag 12 maj 2009 kl 15:11

Jag köpte en kruxväxt hos Kista Blommor och frågade hur jag bäst skulle sköta den. Hon svarade väldigt svävande och rekommenderade mig att söka information på internet(!).

Andra bloggar om: , ,
KistaKategori: Kista, Kista Galleria, Shopping

8 kommentarer till “Blområd utan råd”

  1. Aleks:

    Varför är jag inte förvånad…

    Butiksbiträden kan inget om varor dom säljer. Dom är bara säljare.
    Arbetsgivaren anställer bara dom som kostar minst, aldrig mest kvalificerad personal pga. priset.

    Där kan vi konsumenter påverka!

    Påpeka för deras ägare att det är fel att dom inte kan något och säg att du aldrig mer handlar där tills dom anställer kunnig personal.

    Då får man se att det händer nåt.

    Fram tills dess är det konsumenternas (dom som inte klagar) fel. :)

  2. Hanna Göransson:

    Handla blommor på torget, bra och billiga blommor och killarna är jättetrevliga. Skulle aldrig falla mig in att handla i blomsteraffären inne i Gallerian, de är ju bara anställda och kanske extraanställda så de har inget intresse att bry sig om kunderna.
    Hälsningar Hanna

  3. Igelbäcken:

    Men här har vi konsumenter just ett val. Vi kan ju handla i butiken inne i gallerian och dom kan i alla fall mer om blommor än mig :)
    Butiken i gallerian är ju dyrare än ståndet på torget.

  4. KistaChic:

    Igelbäcken: Det var just butiken i gallerian som jag handlade hos.

    Jag hade fått ett par blomcheckar – som tyvärr inte gick att använda ute på torget.

  5. Zark:

    Hanna: Håller med. Grabbarna på torget är bäst och billigast.

  6. Rudolf:

    Japp, gynna blomstergrabbarna på torget – helt fantastiskt dom vet oftast namnet på blomman dom säljer och hur man skall få den at trivas.

    Ovanpå detta är dom trevliga och artiga – en bristvara i gallerian där ofta köp eller försvinn-tendenser finns.

  7. Aleks:

    hahaha, rätt sagt, Rudolf! :)

    Bojkotta otrevlig och okunnig personal!

  8. KistaChic:

    Nåväl, det är bättre än gamla öststatstendensen som ”stör mig inte och försvinn” – ack det var tider det. ;)

    Men jag håller med! Hellre glad service än okunskap och trista miner.

Kommentera